Κυριακή 14 Μαΐου 2017

1896! ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ


 ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

ποίημα του Λάμπρου Αστέρη

1896: Συλλεκτικό φύλλο εφημερίδας Εστία

Ας χτυπούν τα σήμαντρα κι΄ας βροντοφωνούνε
σ΄εκκλησιές ελεύθερες τα καμπαναριά.

Χριστιανοί δεν έρχονται να με λειτουργούνε
και δεν φέγγει μέσα μου φως από κεριά.

Χρόνος πάντα αγιόρταστος μέσα μου διαβαίνει,
ξένα τα Χριστούγεννα, ξένη κι η λαμπρή.

Μ΄ένα μισοφέγγαρο μ΄έχουν σφραγισμένη
στο καθάριο μέτωπο άτιμοι καιροί.

Και δεν κλιώ στα βάθη μου τη Αθανασία
και σε στήθη ανθρώπινα δεν ακούω καρδιές

Τώρα στο Άγιο Βήμα μου πόλαμπε η Θυσία
λόγια ακούω βάρβαρα κι όχι ψαλμωδία.

Κι όταν στις ελεύθερες εκκλησιές σημαίνει
και καλεί το σήμαντρο κάθε Χριστιανό,

Μένω εγώ κατάκλειστη σαν καταραμένη
από χείλη ανθρώπινα κι απ΄τον ουρανό.

Μα με πόθο ατέλειωτο, πόθο που δεν λυώνει
θα προσμένω αδιάκοπα μέσα από γιαλούς

από δάση απέραστα και βουνά από χιόνι 
θα προσμένω πάντοτε τους Αρματωλούς

Ν΄αγροικήσω μέσα μου του Χριστού τη Χάρη
στους ουράνιους θόλους μου ν΄ακουσθούν ψαλμοί.

Κι απ΄το αγνό μου μέτωπο νάβγει το φεγγάρι
κι ο Σταυρός να φαίνεται.
ΤΩΡΑ - ΕΙΜΑΙ ΤΖΑΜΙ!

-----------------------------------------------------------------------------

Σ.σ.1: Το ίδιο  ΠΑΡΑΠΟΝΟ  εκφράζουν  και σήμερα εκατοντάδες ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ μας αλειτούργητες καθημερινά ή αδειανές από εμάς τους πιστούς που δεν εκκλησιάζομαστε.

Ο Θεός να δώσει να μην έχουν ποτέ την ίδια κατάληξη με τις χιλιάδες Εκκλησιές του Βυζαντίου, της Καππαδοκίας, της Μ. Ασίας, όπως της Εφέσου, της Σμύρνης, της Περγάμου: 

Αν δεν είμαστε λαός άξιος να  κρατήσουμε την Ορθοδοξία μας, ο Θεός που μας έκανε περιούσιο λαό Του, λίκνο του Ευαγγελίου Του, να μας ελεήσει και να μην μας την στερήσει για την  αμετανοησία μας. 

Ορθά παρατηρούν πατέρες που επισκέπτονται τα Ιεροσόλυμα πως στον Πανάγιο Τάφο καθημερινά είναι πλέον δεκάδες χιλιάδες οι Ρώσοι Ορθόδοξοι προσκυνητές (και οι Ρουμάνοι)  και ελάχιστοι συγκριτικά οι Έλληνες. 

Ευτυχώς που ο λαός μας δεν έχει χάσει την πίστη του. Αρκεί αυτό όμως; Στατιστικά εκκλησιάζεται τις Κυριακές περίπου το 3-4% των πιστών. Σε πνευματική ζωή, μετάνοια, ταπεινοφροσύνη και προσευχή, διαπιστώνει ο Άγιος Παίσιος, υστερούν ακόμη και  μοναστήρια, που έχουν καταληφθεί από το κοσμικό φρόνημα. 

1896: ΠΑΡΑΠΟΝΟ Εκκλησιάς που ΤΩΡΑ - ΕΙΝΑΙ ΤΖΑΜΙ !

2017: ΠΑΡΑΠΟΝΟ Εκκλησιάς που την εγκατέλειψαν οι πιστοί.....

Ένας αιώνας.

ΠΑΡΑΠΟΝΟ Εκκλησιάς τότε και τώρα...το ίδιο πικρό!

Δόξα τη μακροθυμία σου, Κύριε που μας ανέχεσαι.
Φώτισον το σκότος μας και 
γένοιτο κατά το θέλημά Σου!


Σ.σ.2: Ευχαριστούμε τον Σεβασμιώτατο Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιο, που είχε την ευαισθησία να μας προωθήσει για άλλη μια φορά το συλλεκτικό ένθετο της εφημερίδας ΕΣΤΙΑ.  


Δεν υπάρχουν σχόλια :